23948sdkhjf

Kunderne fravælger Black Friday: - Folk er ved at være trætte af store tilbudsevents

Det er ikke længere nødvendigvis nok bare at skrue ned for priserne og op for markedsføringen til Black Friday og i tiden op til.

For som retailer er der noget der tyder på, at man skal finde andre tricks frem, hvis man skal lokke kunderne til. I hvert fald hvis man skal tro en ny undersøgelse foretaget af softwarevirksomheden Sitecore, der tilbyder løsninger til webshops.

Her fremgår det, at 40 procent af de repræsentativt udvalgte adspurgte ikke vil shoppe til årets Black Friday, der falder 26. november.

Vær mere personlig

Det man som retailer i virkeligheden bør bide mærke i, er årsagerne, der ligger bag fravalget. For her lyder det fra over halvdelen, at de mener, at "Black Friday er blevet synonymt med en overforbrugskultur og nu føles forældet."

I den forbindelse mener Paige O'Neill, at der skal nye boller på suppen. For det er ikke længere nok med store, ensartede tilbudsevents.

- Vi kan ikke længere antage, at de gamle regler gælder. Derfor er det utroligt vigtigt, at virksomhederne kan omstille sig til nye virkeligheder ved at omfavne løbende planlægning, så butikkerne kan reagere hurtigt på nye tendenser. Lige så vigtig er erkendelsen af, at ikke alle kunder er ens, og netop derfor bør butikker arbejde med individualiserede tilbud, der passer til den enkelte kunde, siger hun.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125